Hvordan virker GastroRanking?

GastroRanking er en restaurant rating indeks, der indsamler og konverterer til en enkelt note, kommentarer og scores, der er udstedt på alle anmeldelser, bookinger og sociale medier sider om restauranter.

El valor que se obtiene simula como pensamos a la hora de valorar un restaurante. Por lo que se asemeja bastante a la idea que percibe un usuario cuando lee las opiniones en Internet.

GastroRanking er opnået ved en algoritme, der justerer og genberegner dagligt og introducerer meget vigtige kriterier såsom fjernelse af falske meninger eller manglende overvejelse af websteder, hvor alle kan have en mening uden at registrere.

Ikke alle restauranter kan stadig få GastroRanking, da dette gør det til et krav, at de har mindst 5 brugeranmeldelser, der har skrevet 5 eller flere anmeldelser fra forskellige restauranter. Så længe denne betingelse ikke er opfyldt, er det underforstået, at notatet er meget manipulable og er derfor ikke beregnet.

De variabler, der tages i betragtning til GastroRanking-beregningen, er:

  1. Samlet antal anmeldelser. Jo flere anmeldelser, jo mere pålidelighed.
  2. Semantisk analyse.
  3. Indflydelse fra den bruger, der udsender anmeldelsen.
  4. Alder / gyldighed af værdiansættelsen. Den nyere, mere værdifulde.
  5. Undervurderinger: vægten af de sektioner, der refererer til køkken, service, atmosfære og pris.

Slutresultatet vil være et vægtet indeks på 0-10 værdi,af samme skala som dem, der udføres af brugere på restauranter.

På denne måde, analysere alle de oplysninger, der findes på internettet om en restaurant, GastroRanking giver mere pålidelige, præcise og repræsentative oplysninger om værdiansættelsen af det samme.